50 States Travel
 
Maatwerk reizen naar Amerika en Canada

Reisvoorwaarden 

50 States Travel is geregistreerd bij de KVK onder nummer 76743063


Hoofdboeker

Wanneer u met meerdere personen tegelijkertijd een reis boekt, dan fungeert het adres van de hoofdboeker als correspondentieadres. Deze reiziger ontvangt de offertes, het bevestigingsformulier en de factuur. De hoofdboeker is aansprakelijk voor de volledige betaling alsmede voor het verstrekken van de reisinformatie aan de medereizigers. De hoofdboeker is verantwoordelijk voor het verstrekken van informatie over de (mede)reizigers aan 50 States Travel, die belangrijk en/of van invloed kan zijn op de reis.


Betaling

Na akkoord op de uitgebrachte offerte wordt er een aanbetalingsfactuur verstuurd naar de klant. Het te betalen bedrag voor de aanbetaling wordt vermeld in de offerte. Het restbedrag dient 8 weken voor aanvang van de reis voldaan te zijn. Boekt de klant minder dan 8 weken voor de vertrekdatum, dan dient de gehele reissom gelijk voldaan te worden. 

Bij niet tijdige betaling is de reiziger in verzuim, hier wordt de reiziger per mail op gewezen. Als de betaling dan nog steeds uitblijft wordt de reis geannuleerd en zijn de annuleringsvoorwaarden van toepassing.


GGTO Garantiefonds

De Stichting GGTO staat er voor garant dat u het reeds betaalde deel van uw reissom terug krijgt indien de touroperator in financieel onvermogen komt. Dit kan zijn vóór uw vertrek maar ook tijdens uw verblijf op locatie. Bovendien garandeert de Stichting GGTO tijdens uw verblijf uw terugreis indien de touroperator, als gevolg van financieel onvermogen, hier niet meer voor kan zorgdragen. Door de touroperator wordt voor deze garantiestelling een vast bedrag van 15,- euro per boeking in rekening gebracht aan de consument. Hiermee wordt het garantiefonds opgebouwd en onderhouden. 


Calamiteitenfonds 

50 States Travel geregistreerd bij de KVK onder nummer 76743063 is aangesloten bij de Stichting Calamiteitenfonds Reizen. De garantie van het Calamiteitenfonds houdt in dat u als reiziger die deelneemt aan een reis waarop de garantie van toepassing is: 

- (een deel van) uw reissom terugkrijgt indien wij de reis als gevolg van een calamiteit niet of niet volledig kunnen uitvoeren; 

- de noodzakelijke meerkosten vergoed krijgt indien wij als gevolg van een calamiteit de reis moeten aanpassen of indien wij u vervroegd moeten repatriëren.” Onder calamiteit wordt verstaan een door molest of natuurramp veroorzaakte abnormale gebeurtenis. 


Reisbescheiden 

Na betaling van het restbedrag ontvangt u van ons de digitale documenten van vliegtickets, auto/camper huur en hotelreserveringen. Ongeveer twee weken van te voren ontvangt u van ons het roadbook. Hierin staat van dag tot dag beschreven wat u allemaal kan doen. Van attractieparken tot de mooiste wandelingen. Ook staan hier handige adressen in, zodat u direct naar de juiste bestemming rijdt. 


Annuleringsvoorwaarden

Voor boekingen vanaf 1 januari 2020 gelden de volgende annuleringsvoorwaarden:

  • Annuleren t/m 56 dagen vóór de dag van vertrek: de aanbetaling 

  • Annuleren vanaf 55 dagen t/m 22 dagen vóór de dag van vertrek: 50% van de van de totale reissom

  • Annuleren vanaf 21 dagen t/m 15 dagen vóór de dag van vertrek: 75% van de van de totale reissom.

  • Annuleren vanaf 14 dagen t/m 7 dagen vóór de dag van vertrek: 90% van de van de totale reissom

  • Annuleren vanaf 6 dagen voor vertrek: 100% van de reissom.

Indien u een annuleringsverzekering heeft en een geldige reden om te annuleren (ter beoordeling van de verzekeraar) bent u, afhankelijk van het verzekerde bedrag, gedekt voor bovenstaande kosten.


​Verzekeringen

Wij adviseren u altijd een reis- en annuleringsverzekering af te sluiten (dient binnen 6 dagen na factuur datum te worden afgesloten). Wij kunnen deze eventueel voor u afsluiten. Voorkeur heeft dat u deze zelf regelt via uw verzekeringsagent. 

Wij zijn niet aansprakelijk voor materiële schade/letsel die tijdens de reis is ontstaan. Hier dient u dus een goede reisverzekering voor af te sluiten. Zorg dat u goed verzekerd bent voor ziektekosten met werelddekking inclusief Amerika en/of Canada.


Wijzigingen

Voor wijzigingen na boeking rekenen wij € 15 administratiekosten bovenop de kosten die voortkomen door de wijziging.

U bent niet verplicht een kopie van uw paspoort op te sturen. U heeft het recht om alleen de benodigde gegevens aan ons te verschaffen. Echter bij het foutief of onduidelijk doorgeven van uw paspoortgegevens zijn alle extra bijkomende kosten voor eigen rekening. (voorbeeld: het ticket is al geprint maar u heeft aan ons een roepnaam doorgegeven in plaats van een paspoortnaam. De naam op het ticket dient dan tegen extra kosten aangepast te worden).


Reisdocumenten

U bent als reiziger zelf verantwoordelijk om bij vertrek en tijdens de reis in het bezit te zijn van geldige reisdocumenten. Daarbij dient u uzelf te laten informeren van de meest actuele eisen ten aanzien van uw reisdocumenten.

U moet in het bezit zijn van een geldig retourticket en over voldoende financiële middelen beschikken om uzelf en uw medereizigers gedurende uw verblijf te kunnen onderhouden. Als u niet de Nederlandse nationaliteit bezit, dan dient u mogelijk aan afwijkende voorwaarden te voldoen. Wij adviseren u dit bij de betreffende ambassade na te vragen.


Visum(s)

Voor Amerika (Esta) en Canada (eTA) heb je als Nederlander een visum nodig. Deze visums zijn eenvoudig zelf online aan te vragen. Een Esta kost $ 14 Amerikaanse Dollars en een eTA kost $ 7 Canadese Dollars.  Informeer hiernaar bij uw boeking. Wij zijn niet aansprakelijk als u dit niet regelt en op het vliegveld te horen krijgt dat u geen geldig visum heeft en u dus niet mag reizen. U kunt uw visum betalen met creditcard of Paypal. Wij kunnen dit ook voor u regelen tegen een kleine vergoeding.


Creditcard auto / camperhuur en hotels

Voor het huren van een auto of camper heeft u een creditcard op eigen naam nodig van de hoofdbestuurder. Het auto of camper verhuurbedrijf blokkeert hier namelijk een borg bedrag op vast. Dit bedrag verdwijnt weer als u de auto of camper netjes inlevert, meestal binnen 2 weken. De hoogte van het borg bedrag is afhankelijk van het type auto / camper. Uw bestedingslimiet wordt hierdoor dus beperkt. In de offerte wordt het borg bedrag vermeld.

Ook bij hotels dient u een creditcard af te geven voor een borg bedrag. Hier wordt eveneens een bedrag geblokkeerd. Als u de kamer netjes achterlaat zonder schade en niets gebruikt heeft uit bijvoorbeeld de minibar, wordt het bedrag weer vrijgegeven. 


Klachten

Mocht u ter plaatse klachten of aanmerkingen hebben dan dient u deze direct ter plekke kenbaar te maken, en op schrift te zetten, zodat naar een oplossing kan worden gezocht.
U ontvangt van ons in de reisbescheiden de contactgegevens en bereikbaarheid van onze organisatie. Bij een klacht dient u direct ook met ons contact op te nemen. Wij nemen uw klacht vervolgens zorgvuldig in behandeling.
Indien de reiziger niet aan de meldingsplicht en klachtrapportage heeft voldaan en wij daardoor niet in de gelegenheid zijn gesteld de tekortkoming te verhelpen, kan zijn eventuele recht op schadevergoeding worden beperkt of uitgesloten.


Aansprakelijkheid

Er kunnen zich bepaalde omstandigheden voordoen die ons noodzaken, ter plaatse of voor vertrek, wijzigingen door te voeren. In uitzonderlijke gevallen kan het helaas voorkomen dat een luchtvaartmaatschappij het vluchtschema verandert. Wij kunnen soms genoodzaakt zijn met een andere maatschappij te vliegen of de reis aan te passen. Wij aanvaarden geen aansprakelijkheid bij wijzigingen in het reisschema als gevolg van vertragingen, het missen van aansluitende vluchten of andere onvoorziene omstandigheden bij luchtvaartmaatschappijen en eventueel hieruit voortvloeiende extra kosten en/of aanpassingen in het programma.